O zi de distracție și învățare nonformală. Cam așa am putea caracteriza evenimentul organizat de conf. univ. Tiberiu Mănescu, prodecanul Facultății de Inginerie din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad. La turul de forță pentru realizarea celui mai mare vis sau depășirea celui mai mare obstacol au participat elevi ai mai multor licee din Arad, studenți și profesori UAV.
„La acest eveniment deosebit au participat peste 60 de elevi și studenți arădeni. Într-o atmosferă cu totul specială, întreținută de facilitatorii companiei Ascendis București, participanții au avut parte de o zi plină de emoție, la finalul căreia au plecat cu foarte multe cunoștințe noi legate de ceea ce înseamnă munca în echipă, planificarea, decizii luate sub presiune etc. Le mulțumim mult tuturor participanților și sperăm ca astfel de evenimente să fie organizate tot mai des în cadrul facultății noastre. Nu în ultimul rând le mulțumim sponsorilor acestui eveniment: Leoni Arad, VAT Arad, Robac Lipova și DRW Arad”, spune conf. univ. dr. Tiberiu Mănescu, prodecanul Facultății de Inginerie.”
Participanții au învățat munca în echipe, colaborarea dintre echipe, negociere și multe alte lucruri care, așa cum spun trainerii, se aplică în cadrul relațiilor interpersonale în familie, la școală și la job. Prin joc și gândire critică, beneficiarii trainingului și-au identificat „Everestul” personal și abilitățile pentru a-l cuceri.
„O experiență inedită, pusă în practică de profesioniști în domeniul dezvoltării organizaționale, în care echipe de elevi, studenți și profesori creează strategii, planifică și alocă resurse, negociază, conlucrează și concurează, se adaptează la neprevăzut, stabilesc acțiuni pe baze logice și statistice și trăiesc, într-o atmosferă ludică, emoțiile... «cuce ririi Everestului». A fost, în fapt, un exemplu, o lecție de «gamificare», de integrare a elementelor de joc în contexte non-joc, cu scopul de a antrena participanții să își stabilească și să își atingă obiectivele. Am fost impresionat să observ că, timp de câteva ore, tehnologiile digitale au trecut în plan secund, făcând loc interacțiunii imediate și deschise dintre noi”, subliniază dr. Daniel Dragu, șef de lucrări în cadrul Facultății de Inginerie.
După ce și-au planificat fiecare etapă a călătoriei imaginare, participanții au fost lăsați să joace jocul, să simuleze ascensiunea, folosind greșeala ca mijloc de învățare. Ei au avut mai multe constrângeri ca, de exemplu, bugetul limitat sau timpul scurt, fiind nevoiți să se gândească la resursele pe care le au și cum le folosesc cât mai eficient.
„Scopul este de fapt să treacă printr-o experiență care se numește Cucerirea Everestului. Asta înseamnă că vor urca pe echipe separate în încercarea de a ajunge în vârf și a se întoarce în viață”, spune Sergiu Teodosiu, unul dintre facilitatorii Ascendis care au făcut trainingul. Concluziile au fost trase de toți participanții, fiecare spunând unde a greșit și ce ar putea face mai bine data viitoare.
Margareta Szegő

O zi de distracție și învățare nonformală. Cam așa am putea caracteriza evenimentul organizat de conf. univ. Tiberiu Mănescu, prodecanul Facultății de Inginerie din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad. La turul de forță pentru realizarea celui mai mare vis sau depășirea celui mai mare obstacol au participat elevi ai mai multor licee din Arad, studenți și profesori UAV.
„La acest eveniment deosebit au participat peste 60 de elevi și studenți arădeni. Într-o atmosferă cu totul specială, întreținută de facilitatorii companiei Ascendis București, participanții au avut parte de o zi plină de emoție, la finalul căreia au plecat cu foarte multe cunoștințe noi legate de ceea ce înseamnă munca în echipă, planificarea, decizii luate sub presiune etc. Le mulțumim mult tuturor participanților și sperăm ca astfel de evenimente să fie organizate tot mai des în cadrul facultății noastre. Nu în ultimul rând le mulțumim sponsorilor acestui eveniment: Leoni Arad, VAT Arad, Robac Lipova și DRW Arad”, spune conf. univ. dr. Tiberiu Mănescu, prodecanul Facultății de Inginerie.”
Participanții au învățat munca în echipe, colaborarea dintre echipe, negociere și multe alte lucruri care, așa cum spun trainerii, se aplică în cadrul relațiilor interpersonale în familie, la școală și la job. Prin joc și gândire critică, beneficiarii trainingului și-au identificat „Everestul” personal și abilitățile pentru a-l cuceri.
„O experiență inedită, pusă în practică de profesioniști în domeniul dezvoltării organizaționale, în care echipe de elevi, studenți și profesori creează strategii, planifică și alocă resurse, negociază, conlucrează și concurează, se adaptează la neprevăzut, stabilesc acțiuni pe baze logice și statistice și trăiesc, într-o atmosferă ludică, emoțiile... «cuce ririi Everestului». A fost, în fapt, un exemplu, o lecție de «gamificare», de integrare a elementelor de joc în contexte non-joc, cu scopul de a antrena participanții să își stabilească și să își atingă obiectivele. Am fost impresionat să observ că, timp de câteva ore, tehnologiile digitale au trecut în plan secund, făcând loc interacțiunii imediate și deschise dintre noi”, subliniază dr. Daniel Dragu, șef de lucrări în cadrul Facultății de Inginerie.
După ce și-au planificat fiecare etapă a călătoriei imaginare, participanții au fost lăsați să joace jocul, să simuleze ascensiunea, folosind greșeala ca mijloc de învățare. Ei au avut mai multe constrângeri ca, de exemplu, bugetul limitat sau timpul scurt, fiind nevoiți să se gândească la resursele pe care le au și cum le folosesc cât mai eficient.
„Scopul este de fapt să treacă printr-o experiență care se numește Cucerirea Everestului. Asta înseamnă că vor urca pe echipe separate în încercarea de a ajunge în vârf și a se întoarce în viață”, spune Sergiu Teodosiu, unul dintre facilitatorii Ascendis care au făcut trainingul. Concluziile au fost trase de toți participanții, fiecare spunând unde a greșit și ce ar putea face mai bine data viitoare.
Margareta Szegő